Close this search box.

Press Release 20

San Marino Ship Register s.r.l.
Piazza Enrico Enriquez, 22
47891 Dogana,
Republic of San Marino

For immediate release
San Marino and Italy sign Memorandum of Understanding on Maritime Security
The MoU was Signed During Europe Day in a Bilateral Meeting on the Maritime Economy
Republic of San Marino, May 13th, 2024 – In the context of the bilateral meeting between the Republic of San Marino and Italy “Navigando verso l’Europa” (Navigating toward Europe) on May 9th, 2024, representatives of the two maritime administrations have signed a Memorandum of Understanding to strengthen the exchange of information on matters relating to maritime security.
The Memorandum was signed by San Marino Maritime Navigation Authority Director General Eng. Marco Conti, and Admiral Nicola Carlone, General Commander of the Italian Coast Guard. During the ceremony in San Marino, Admiral Carlone has received an Honour by Secretary of State for Foreign Affairs Luca Beccari at the presence of Secretary of State for Finances and Budget Marco Gatti and representatives of the San Marino Maritime Administration and Shipping Registry.

“International cooperation is fundamental in all matters relating to maritime security. I am proud that the hard work we have put into this project is now starting to yield positive results, and I’m sure San Marino’s security network will grow even further in the future”.
Admiral Emanuele De Rosa – Maritime Advisor San Marino Ship Register

About San Marino Ship Register SMSR
The Republic of San Marino has been a member of the IMO since 2002 and has ratified all major maritime international conventions. In 2021, San Marino Ship Register has stepped into an active role in the maritime sector, launching the registration of pleasure and commercial vessels to an international audience.
The Registry operates by the highest standards of compliance with national and international regulations for the safety of navigation. Moreover, registration in San Marino offers advantageous taxation regimes and competitive pricing tailored to different target customers.

Contact: Marilena Andrenacci, Head of Registration: Marilena.andrenacci@smsr.sm, +39 375 6315319

San Marino Ship Register s.r.l.
Piazza Enrico Enriquez, 22
47891 Dogana
Repubblica di San Marino

San Marino e Italia firmano Memorandum sulla Sicurezza Marittima
L’MoU è Stato Firmato Durante la Giornata dell’Europa in un Meeting Bilaterale sull’Economia del Mare
Repubblica di San Marino, 13 maggio 2024 – Nell’ambito del meeting bilaterale tra la Repubblica di San Marino e l’Italia “Navigando verso l’Europa” del 9 maggio 2024, rappresentanti delle due amministrazioni marittime hanno firmato un Memorandum of Understanding in materia di scambi di informazioni nella security marittima.
Il Memorandum è stato firmato dal Direttore Generale dell’Autorità per la Navigazione Marittima di San Marino Ing. Marco Conti, e dall’Ammiraglio Nicola Carlone, Comandante Generale del Corpo delle Capitanerie di Porto Italiane. Durante la cerimonia, il Segretario di Stato per gli Affari Esteri Luca Beccari ha consegnato all’Ammiraglio Carlone una onorificenza, alla presenza del Segretario di Stato per le Finanze e il Bilancio Marco Gatti, e dei rappresentanti dell’Autorità per la Navigazione Marittima e Registro Navale sammarinesi.

“La cooperazione internazionale è fondamentale in tutte le questioni che riguardano la security in ambito marittimo. Sono orgoglioso del fatto che il lavoro svolto stia portando a dei risultati positivi, e sono sicuro che non mancheranno le opportunità per accrescere questa rete di collaborazioni ulteriormente”.
Ammiraglio Emanuele De Rosa – Maritime Advisor San Marino Ship Register

San Marino Ship Register (SMSR)
La Repubblica di San Marino è uno Stato Membro dell’IMO dal 2002 ed ha ratificato tutte le principali convenzioni marittime internazionali. Nel 2021, San Marino Ship Register è approdato nel settore marittimo, aprendo le porte alla registrazione di unità commerciali e da diporto per un pubblico internazionale.
Il Registro opera secondo i più elevati standard di conformità alle normative nazionali ed internazionali per la sicurezza della navigazione. Inoltre, la registrazione a San Marino offre una tassazione vantaggiosa e costi di registrazione competitivi, creati su misura per i diversi target di clientela.

Contatti: Marilena Andrenacci, Responsabile Registrazioni, marilena.andrenacci@smsr.sm, +39 375 6315319